Friday, June 10, 2011

Misteri Dentuman Bumbung rumahku dikala malam..

 Assalamualaikum..


Begini ceritanya..  Didalam keasyikan aku memberus pakaian di bilik mandi, tiba2 terbunyi dentuman kuat di atas bumbung...Kuatnya seakan-akan mercun bola yang selalu kedengaran di musim perayaan. Aku cuba menabahkan diri untuk terus memberus.. Tetapi, hatiku dupdapdupdap kencang mengalahkan Taufan tropikana. Bulu kaki ku menegak hingga lurus seperti jarum nipis yang tajam.. Justeru,Tanganku menggelatar bak penyakit pakinson.

Kedinginan malam menambahkan lagi kekocakan didada. Kedengaran sumbang suara-suara katak yang seperti dahagakan hujan.. Kedengaran pula cengkerik bercekerama... Didalam keadaan yang seram sejuk, aku cuba mencari kekuatan untuk meneruskan hayunan tangan untuk memberu boxer pada ketika itu. Makin dihayun, makin kuat suara Katak, Makin nyaring jeritan cengkerik, Makin rancak Dentuman di bumbung.. Mataku berkelip-kelip, Liurku tertelan Glup~..Yang difikirkan hanya mendapatkan pintu untuk keluar dari kemisterian....

Sebenarnya, ketika aku membasuh baju pada malam semalam, tangan ku laju memberus dan MULUT ku laju berlagu..ahahah.. Tiba2, BOOOMM!!!! bunyi atas bumbung.. TErkejut mak~ ..Gila la beb. Ada orang baling batu atas bumbung aku kot.. Bunyi dentuman tu mcm dari batu 3 tan yang dibaling. ahhahah, Rupa-rupanya jiran aku baling batu sebab suara aku tidak disenangi.. Aku pun tak perasan yang aku nyanyi dalam bilik air tu mengalah kan Mikrofon Konsert Mentor...ihihih.. Dah masa tu hampir jam 12.. Memang jiran mengamuk la..ihihi..

P/S : Apabila hidup berjiran, perlulah kita hormat kepada jiran-jiran yang berada di sebelah. Selamat Beramal, Wslm.

12 comments:

Eyda Syahida said...

caittt.. aku ingt UFO terhempas ke.. puteri bunian maen lompat2 ke.. aiyooo.. din din din.. =__=''

Izudean Ized said...

lain kali guna mesin basuh~ hehe (tade kaitan..hehe)

Qil_H0shi said...

syuk0r.,kite bkn jiran., :D

Muhammadnuraizuddin said...

eyda = amboi..over..ihih

izudean = klu ada mesin basuh, aku tak guna tangn dah..ihhi

qil = haha..perli la tu..ihihih

KuNanGKuNanG said...

he3..bukan pe, jiran tu jeles kot sbb dia xpandai nyanyi..huhu

hqfizulhqkim said...

hoho. lama x karok r tu.

myhardday said...

nasib baik aku bkan jiran ko..klo x ak tmbak gne meriam bluh.. <--gurau..hehe

efa said...

kahkah ingat dentuman apa la rupanya ko menyanyi yea din kahkah kuat bebenor sampai jiran marah smbil baling batu ehehe tp hidup berjiran ni harus bermuafakat,membantu sama lain dan hrmat menghormati :)

Anonymous said...

how to unlock iphone
iphone unlock

unlock iphone iphone unlock unlock iphone
unlock iphone

unlock iphone unlock iphone [url=http://ounlockiphone.com]unlock iphone [/url] unlock iphone

HeziqaMushadadLee said...

din!kaw memang le,haish..kalaw kaw ni jiran aku,aku tak baling batu dah,aku smackdown terus kaw..haish

simanis said...

akakakaka...kelakar gile entry...
zalim betul jiran awak eh???
ala, kasik can je la...

aremieroul said...

selamat jiran kamu 2 x panggil satu kampung, baling batu kat bumbung rumah..kalo dier panggil mmg mati direjam lh niew..he3..^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...