Wednesday, June 1, 2011

Aku terambil dadah langsung tertidur.

Assalamualaikum..

Sejak 2 menjak nie, aku sering terjangkit virus2 yang mempengaruhi kesihatan aku. dalam bulan nie, dah 3 kali aku berjumpa doktor. Nak dijadikan cerita, Isnin yang lalu, aku pergi ke klinik untuk memeriksa tahap kesihatan aku. Ini semua dek kerana batuk yang tak hilang2.. Setelah selesai pemeriksaan, aku diberi 5 jenis ubat dan dinasihatkan supaya mengambilnya mengikut jadual.

Hari ini seperti biasa, aku memulakan hari dengan bersiap2 untuk ke pejabat. Tidak ketinggalan, aku membawa sekali dengan ubat yang dibekalkan oleh doktor kepada ku semalam. Selepas aku breakfast dipejabat, aku memakan ubat seperti yang dijadualkan. Selepas beberapa minit, badanku mula lemah, mata ku mula kuyup... aku berasa amat mengantuk seperti 3 hari berjaga malam. Fuh, nie mesti akibat dari penangan ubat tersebut. Aku tertidur di surau pejabat hampir 2 jam lebih. Bangun je tidor, jam telah menunjukkan 1 setengah.. Apa lagi~ perut dah lapar, aku pun terus lunch.. :")
Selepas lunch, aku terseru untuk mengelebek ubat-ubat yang aku mkn pagi tadi.. Diterliti satu-satu..Fuh, terkejut beruk aku bila terlihat satu ubat yang di 'tik' ambil sebelum tidor. Adoy.. patut la lalok je lepas makan ubat tu.. rupanya, ubat Kahak!!! Memang ubat tidor la jawabnya.. Cait...

Dadah ialah sejenis bahan untuk merawat penyakit, jika disalahguna, binasalah diri anda.





P/S : Janganlah kita terburu-buru didalam sesuatu perkara sebelum menyelidiknya terlebih dahulu.

7 comments:

achik ezam said...

baca arahan sebelom mentelan obat der~

[k]o{q}i[n] said...

gelojoh...memang mcm tu..

ain revival said...

semangat nak makan ubat ke ape nie...?
naseb taktelan lebih...hehe
make sure read 1st da description..:)

Muhammadnuraizuddin said...

ACHIK = AHAHA.. itu la pasal..

koqqin =- ahahha..bukn gelojoh la.. aku tak sabar nak mkn ubat..ahah

ain = itulah..klu overdose..over sleep la aku.a.haha

Eyda Syahida said...

makan ubat banyakbanyak yep, nanti cepat baek. overdos takpe skali skale.. lalala.. hikhik :P

[k]o{q}i[n] said...

gelojoh... gelojoh...

Muhammadnuraizuddin said...

eyda = ihhihihi.. bahaya tu..ahaha..

koqin = aku tak gelojoh lah..sopan memanjang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...