Wednesday, February 23, 2011

TERIMA TEMAN SEKATIL ..

Assalamualaikum...
Selamat pagi semua..sejuk sungguh pagi nie..suhu lebih kurang 20 darjh clcius..yelah..pag kan..memg sejuk la cuaca di sini..(walhal, econ atas kepala dlm ofis nie.)ok, hari ini, aku nak share sesuatu perkara..iaitu


TERIMA TEMAN SEKATIL SERUMAH..
sory2..typing erro.



Semalam, ketika aku pulang ke rumah setelah penat bekerja, kakak yang tinggal berdekatan dengan rumah ku memanggil sambil melambai-lambai tangan untuk mencuri perhatian ku..aku dengan gaya kejantanan yang sejati menuju kearah pintu rumah kakak tadi..

Aizu...ko nak teman rumah tak? mukadimah darinya..

herm, entah la kak..orangnya mcm mana? aku membalas sambil tersenyum..

kak pun tak tahu la aizu..ada orang baru dpt kerja kat sini.tp, takde rumah lagi... kak itu membalas lagi..

Owh, yeke..klu umur lebih kurang saya, ok je,. takdelah saya ditindas nnti.hihihih. aku menjwb sambil bergurau..

ok2., akak call tanya orng tue mcm mana yer.. dibalasnye lagi..

aku mengakhiri perbualan dengan senyuman dan beransur ke rumah ku..yelah, kadang2, rasa kasihan pun ada.sebab mereka tak dapat cari rumah sewa lagi..so, apa salahnya aku tumpang kan sekejap di rumah aku buat sementara waktu..lagi pun aku tinggal sorang..tp, klu boleh masuk dengn kepala aku, boleh la dia stay ja kat umah aku tue..tak de lah aku bosan2 dok sorang2..ihhiihi..TP, kadang2 tue, aku rasa aku lebih selesa tinggal bersendirian..

P/s: Sebenarnya, aku risau jugak nak terima orng masuk rumah aku.yelah, tak kenal lagi orngnya jenis mcm mana..KHAZANAH2 aku banyak dalam rumah tu..haaha..so, aku kene fikir masak2 dulu..aku nie dah la susah nak wat pilihan..Fuh,~ selamat beramal dan wslm..

23 comments:

Pembawa_Wacana said...

Berkenalan la dulu sebelum bagi masuk...

n!cK said...

sblm 2..ce uji die dulu..bantai dlu ckp2 tgk die cane..keh3..:0

Muhammadnuraizuddin said...

pembawa wacana \= aku nie lain skit..tak boleh tengok orng mintk tolong...uhuhu

nick = ceh, siap ujin menguji..nnti, terkilan pulak dia..

ich bin che ya said...

kalau nak pilih teman sekatil eh silap2.. teman serumah.. pilih elok2.. takank kejadian yg tak diingini berlaku..

Muhammadnuraizuddin said...

ich = haah.betoi2..kene pilih betoi2..nnti, ada ja yang tak kena kan...

fami said...

amik yang kita kenal pun lum tentu lg selamat barang2. apatah lagi yang tak kenal..

beringat sebelum kena~ ;)

forever love said...

makesure die seorang blogger gak..then xmerokok..haha..

kalo die blogger..so xde la kes nk curi lappy or pe..kamera tue jaga2

Heidi Shafiq said...

ckp akak tu cancel je.. "saya terima housemate perempuan je kak.."

Bobo said...

jgn nnt mlm2 dia tmpg tido atas katil ko secara x sengaja sudah...btol2 jd teman sekatil nnt...hahaha

Muhammadnuraizuddin said...

fami = itulah..aku tengh dok berfikir banyak2 kali nie..adoy..

atiq = itu yang aku dok risau nie..sebb tak kelal langsung..fuh, dlm dilema nie..tp, mcm kesihan pulak..

Muhammadnuraizuddin said...

HEIDI = nnti, kakak tue baling aku dengn pasu bunga rumh dia..ahha

bobo = fuh, simpang malaikat 44

forever love said...

terima je dulu..pastu semua barang jaga elok2..bagi die bilik lain..

ria said...

huhuhu. . betul betul .

Muhammadnuraizuddin said...

atiq = itulah..aku kene bli peti besi lepas nie..ahaha..

ria = betol2...kebetolan.ceh, tiba2 ja mengarut aku nie.

forever love said...

haha..beli2..jgn xbeli

Muhammadnuraizuddin said...

atiq = ahaha..aku nak bli bentuk mcm peti harta karun..khahakhak.nak pinjam kat lanun.

sebelas said...

kena buat siasatan dulu tu.kang dapat penyangak kang.payah pulak nak handle :P

Ujang9897 said...

skali nyah wei..hahaahaha

Muhammadnuraizuddin said...

SEBELAS = fuh, harap2 tak lah perangai dia mcm tue...habis basikal aku dia kebas kang..nak ke kerja tak de kenderaan kan..ahahhah

ujang = fuh garu kepala, meremang dan terbayang2 situasi yang akan mendatang..kahkhaa

Halusinasi said...

berkenalan dahulu, mgkin takot tersalah org. dapat plak si pemalas, jenuhlah kamu nk mengemas rumah nti..hurm...

Muhammadnuraizuddin said...

halusinasi = aku mengimeginasi bahawa dia adalah orang yang......................... (eish, tak tahu lah aku)ihihi..btw, thx alot ya.

yna fazlyna said...

kenal hati budinya dulu..

Muhammadnuraizuddin said...

yna = aku pun rasa mcm tue..tp, dia mana ada sini..dengar khabar, datang2 nnti, trus nak tumpang dulu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...