Tuesday, February 22, 2011

Jodohku gadis Bangladesh..

Assalamualaikum para sahabat sekalian.moga2 anda sihat hendaknya.petang yang indah akibat keredupan yang nyaman,ditemani pula dengan tiupan angin bersepul-sepul bahasa daripada kipas kaki pendek, disyahdukan oleh lagu2 dari radio hot fm, sambil riang menikmati kerangupan biskut kering bertatahkan belian yang sempurnya kilauannya, membuatkan aku rajin untuk meng "update" entry ini.


Jodohku gadis Bangladesh...
Mengapa?
Siapa?
dimana?
dan kenapa?

Anda semua mesti tertanya2 dan berbagai-bagai lagi didalam fikiran anda mengenai entry kali ini kan..aku memilih tajuk seperti ini adalah disebabkan kejadian pagi tadi ketika aku bersarapan.,.seperti biasa, aku akan bersarapan roti canai di cafe bersebelahan dengan ofis. majority pekerja2 di restorant ini adalah pekerja2 dari India dan Bangladesh. Sebenarnya, mereka agak peramah dengan aku..yelah, hampir 6 bulan aku bekerja disini.dan setiap pagi, muka mereka akan ku jumpa..(kecuali cuti umum dan sabtu,ahad)..Tiba2, seorang bangla menghampiri aku dan mengajukan soalan kepada aku..


U mau kawen dengan adik saya ka? salah seorang bangla mengajukan soalan kepada aku..


Takmolah..Mengarut, tp, if kulit putih i, i mau lah~aku membalas sambil tersenyum manis..


U mau itu ka..putih2..ada punya..very nice... si bangla membalas semangat..

Iesh, takmolah, saya mau tinggi ini mcm.. aku menunjukkan ketinggian tahap telinga ku...

Ada2...very nice..nnti, saya mintx kampung kasi gambar.. si bangla lebih bersemangat kali ini.


Saya mau putih ini macam~.. terpinga2 mencari helah sambil menunjukkan warna putih di polestrin..


Inilah salah satu dialog yang aku ingat...fuh, si mamat bangla tue memang bersemangat nak kasi adik dia kat aku..berpeluh aku tadi..hahaha..di akhir dialog ini, aku mengaku kepadanya bahawa aku masih 20 tahun dan menerangkan masih tidak layak untuk berkahwin..seperti biasa, bangla itu bersemangat membalas dengan menyatakan di negaranya, 15 tahun hingga 18 tahun adalah normal untuk berkahwin. tiba2, aku mengerutkan dahi kepelikkan..

P/S : Jodoh pertemuan di tangan tuhan..kita hanya mampu merancang.tp, tuhan yang menentukan..jika  jodoh anda dengan bangla, musuh, kawan, blogger, mahupun jiran belakang anda, anda perlulah redho' dengan hati yang terbuka..ihihihih.aku pun malas nak ulas panjang perkara ini sebab maleh nak menaip..ihihih..wslm dan Selamat beramal~

30 comments:

conbellydiobeterisme said...

ko kawen ngn anak bangla,nnt comel kowt :) ,hehe hidung mancung wehh


http://jambancomel.blogspot.com/2011/02/son-goku-wujud-la.html

Muhammadnuraizuddin said...

conbellydiobeterisme = ahhahha.sekrng idung aku dah cukup mancong apa..ihihihh

yna fazlyna said...

haha.. jangan wo. nanti ko kawin ngan adik dia. anak2 ko dia bawak lari balik sane...
http://ceritacintayna.blogspot.com/2011/02/segmen-aku-nak-kutuk-blog-myung-dae.html

miss suju said...

errrkkk...mcm ni pn ade kew. =.="
mgkin bangla tu terpikat ngan awak kut..teehehe..^^

logorithm said...

Dah dapat gambar gadis Bangla tuh?

Nizam said...

bro..memang susah lau jadi orang hensem... bangla pun suka...
tapi kan bab kata ko la... jodoh di tangan Tuhan... kita tak tahu jodoh kita dengan sape kan.. bangla,cina,omputeh,cleaner,datin or sape-sape jer..yang penting berserah jer...

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

hahaah..serius tergelak bace..aaa bangla? jangan2 awek melayu ramai lagi...

Hanim Mahali said...

tetiba meremang rasa ko cakap pasal jodoh ni...opsss....20 tahun ke? Saja nak mudakan diri... hahaha

awek retro said...

best laa..god luck..ne tao berkenan nt..jgn lupe ajak k..

NuReLLe said...

ok gak ko kawen ngn bangla pe..merasa gak ktrg ramai2 g attend wedding kt bangladesh nanti..:PP


kindly fly to my blog..:D kehebatan cinta inchik SB

aslann said...

isteri 1st - orang msia
isteri 2nd - orang bangla
isteri 3rd - orang nepal
isteri 4th - orang myanmar

cukup la Dindang, dapat anak international. HAHAHA.

Nurul Afiqah said...

hahaha! bersungguh-sungguh bangla tue nak kasi adik die kat abg...rugi tak ambik..haha! XD

eja said...

aha,...bhahahah...

ijam ismail said...

ok...aq suka entry ko kali ni...sgt best bce...
hahaha~~
kacuk ngn bngla mmg cute la ank ko din..ngeeeeeee

IeDa_IsHiDa88 said...

macam la awk nie... gadis melayu kan ramai yg comey lote...huhuhu... awk.. sy follow tau..

mesmerising_wan said...

ahahaha~ die nak wat adik die warganegara kowtt! tu yg beriya iye

Eazy Izzuddin said...

oh tidak...
peramahnya gadis itu...
bangla ok pe..
sume ada stail ala2 hindustan sikit hehe
xD

idAti mALek said...

kalo pmpuan bngla..comel kot~

Muhammadnuraizuddin said...

yna = memg takkan la..awek melayu ramai apa..ihhi

mis suju = itulah..sanggup nak kasi adik kat dia kat aku..aahaha..lawak2..

john = belom lagi..takmolah, nnti, dia mintx gambar aku pulak nak hantar kg. dia..ihihi

Muhammadnuraizuddin said...

nizam = itulah..kita hanya boleh merancang, tapi , tuhan yang menentukan..

amira = itulah..melayu ramai lagi kat sini...ihihi

hanim = ahhaa...betoi la...belom masuk bufday lagi...ihihh

Muhammadnuraizuddin said...

nizam = itulah..kita hanya boleh merancang, tapi , tuhan yang menentukan..

amira = itulah..melayu ramai lagi kat sini...ihihi

hanim = ahhaa...betoi la...belom masuk bufday lagi...ihihh

Muhammadnuraizuddin said...

awek retro = buang tebiat ke aku nak p nikah sana..ahha

nurella = tiket flight mahai woo..klu naik tongkang p sana, aku leh support korng.ahha

aslan = ahah..baik aku pilih awek2 eropah je..haah

Muhammadnuraizuddin said...

afiqah = takmolah..nnti, dia bawak lari aku...jenuh..hahha

eja = hahaha..

ijam = ish..takpayah..nnti, pelik pulak muka zuriat aku...hahaha

Muhammadnuraizuddin said...

afiqah = takmolah..nnti, dia bawak lari aku...jenuh..hahha

eja = hahaha..

ijam = ish..takpayah..nnti, pelik pulak muka zuriat aku...hahaha

Muhammadnuraizuddin said...

ieda = ihih..gadis2 melayu suma cantik2..ihihi..sebb tue aku takmo pilih bangla nie..ahah..tqvm

mermesing = aku rasa mcm tu jugak la..hahaha

izuddin = ahha...banyak la hg..dorng stly tamil lah...ihihih

Muhammadnuraizuddin said...

ida = takpalah..hg try cari mamat2 bangla..ahahha

Encik Blogger said...

abes ar.. siap~

Muhammadnuraizuddin said...

en. blogger = ahaha..bari aku lari siap2.. ---->

azureen yazid said...

hahahaha...
nt ada yg pancung ko dgn parang kalo ko kawen dgn adik bangla tue

Muhammadnuraizuddin said...

azureen = fuh, bahaya tue..takmo kawen lah aku ..kahakha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...